Iszonyatos pénzbe kerül, hogy jobb levegőt szívjunk - de az is, hogy szennyezettet
A közlekedés okozta légszennyezést is csökkentenünk kellene 2030-ra. Pillanatnyilag rosszak az esélyeink, pedig az egészségünknek nem mindegy.
A közlekedés okozta légszennyezést is csökkentenünk kellene 2030-ra. Pillanatnyilag rosszak az esélyeink, pedig az egészségünknek nem mindegy.
A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bírósághoz fordultak, hogy kötelezze a környezetvédelmi hatóságot egy érdemi levegőminőségi terv kidolgozására és végrehajtásának szigorú ellenőrzésére.
A szmog megállítását nem lehet olcsón megúszni, a kérdés az: ki fizetheti a legtöbbet? Az ingyen-tömegközlekedésnek ára van, az autósok sem járnak jól, és arra is oda kell figyelni, hogy ne forduljon át a jószándék a szegények elleni harcba.
A fűtési légszennyezés több mint 70 százalékának nem a szegénység az oka, hanem az ismerethiány, a felelőtlenség, a nemtörődömség.
A kényszerhelyzetben lévő szegények sorsa iránti dicséretes érdeklődés a szegényeket és kiváltképp a gyerekeket (is) sújtó, tragikus mértékű levegőszennyezés iránti mélységesen felelőtlen érdektelenséggel párosul.
A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség szerint félrevezető megállapításokat is tartalmazhat a Levegő Munkacsoport tanulmánya, amelyben az olvasható, hogy a porszívók többsége működés közben az egészségre káros porral telíti a lakás levegőjét.
A szervezetek szerint a Párizsban tartott klímacsúcson aláírt dokumentum arra nem ad garanciákat, hogy a célkitűzéseket el is érjük, ezért még nagyobb felelősség hárul az egyes kormányokra. Azt, hogy Magyarország mit tehet a tisztább és biztonságosabb jövőért, közös nyilatkozatban foglalta össze az Energiaklub, a Greenpeace, a Levegő Munkacsoport, a Magyar Természetvédők Szövetsége, a Védegylet és a WWF.
A Pilis és a Börzsöny falvaiban nagy mennyiségű rákkeltő nanorészecskét mért a héten a Levegő Munkacsoport, és még a Nagy Hideg-hegyen is igen messze volt a levegő minősége a tisztától. Szokolyán rosszabb a levegő, mint a pesti Múzeumkertben – derült ki a méréssorozatból. A jelenség oka az országra boruló hidegpárna és az elmaradott fűtési technológia.
2004 és 2014 között a 95-ös benzin adója reálértéken 37, a gázolajé pedig 29 százalékkal csökkent Magyarországon. Ezt mutatta egy új tanulmány, ami szerint Európa-szerte folyamatosan csökken az üzemanyagadó, ami jelentősen ösztönzi a közúti közlekedés növekedését.
Közmeghallgatás helyett közelhallgatás lett a csütörtöki paksi közmeghallgatásból, így a civilek (az Energiaklub, a Greenpeace, a Védegylet és a Levegő Munkacsoport) közös állásfoglalást adtak ki a Paks II környezeti hatástanulmányáról, illetve a Pakson megtartott eseményről
Kikérték a Pest megyei település lakóinak véleményét, hogy akarnak-e egyáltalán augusztus 20-án tűzijátékot.
Aktivisták két hete mérik a Duna-parti levegő minőségét Budapesten.
A magyar lakosság harmada éget hulladékot. Ezt mutatta ki az az országos reprezentatív közvélemény-kutatás, amelyet a Kantar Hoffmann piackutató cég készített a Levegő Munkacsoport és a Magyar Szegénységellenes Hálózat részére.
25 napja nem működnek a légszennyezettségi mérőállomások a fővárosban.
Egy teherautó 100 személyautós utat spórol meg.
Magyarország szállópor-szennyezettségi értékei régóta olyan rosszak, hogy már hét éve folyamatosan kötelezettségszegési eljárást folytat ellenünk az Európai Unió – erről kellett volna vitatkoznia az Országgyűlés fenntartható fejlődési bizottságának, az ülés azonban fideszes és jobbikos képviselők távolmaradása miatt határozatképtelen volt. Így inkább csak beszélgettek.
Jogsértőnek találta a környezetvédelmi hatóság, hogy a Közlekedési Múzeum építéséhez nem végeztek környezetvédelmi hatástanulmányt.
Az idősek, a krónikus betegek és a nagyon kicsi, legfeljebb pár hónapos gyerekek vannak a legnagyobb veszélyben a szmog miatt, a vírusok ellen is kevesebb ilyenkor az esélyünk, de az infarktusok és az agyvérzések száma is nőhet ilyenkor.
Gyurcsányék sűrűn beépített kormányzati negyedet terveztek a Nyugati pályaudvarhoz, de nem volt rá elég pénz és befuccsolt a dolog. Most a vasúti sínek befedésével másfél kilométer hosszú park és sétány létesülne ugyanott. Körülnéztünk a leendő Podmaniczky Park helyszínén.
A Levegő Munkacsoport azt kéri a belügyminisztertől, hogy haladéktalanul állítsa le a „Sulimoped” programot, aminek keretében középiskolásoknak ingyenesen jogosítványt biztosít a rendőrség segédmotoros kerékpárra. A szervezet szerint ezzel épp a rendőrség veszélyezteti a fiatalokat.